pátek 26. dubna 2013

Metrix

Včera jsme byli na Favále na Metrixovi. Původně jsem tam jít nechtěl, protože se mi nelíbí dávat peníze někomu, kdo vydělává na tom, že se lidi smějou jeho neschopnosti. Když jsem tam tak stál a z dálky pozoroval to dění, došlo mi, že ten člověk dokázal něco nepředstavitelnýho.

Naplnil klub a ještě ho celej rozhecoval. Bylo mi ho až trochu líto, ale zase - dělá to dobrovolně. Smutný to bylo i kvůli tomu, že ti kluci co dělali předkapelu byli tak stotisíckrát lepší než Metrix, ale pařil na ně jen zlomek lidí. A tak jsem se zamyslel, čím to je. Proč jsou lidi ochotní platit a podporovat podobný exoty? Není to proto, že by je utěšovalo že na tom nejsou takhle špatně. Někoho možná, ale neřekl bych že většinu.

Důvod je ten, že lidi už nebaví kvalita, to co už viděli stokrát. Chtějí něco jinýho, zajímavýho. Ať už je to cokoliv. Proto je zaujal kluk z jihomoravské vesnice, co sice má problém dát dohromady souvislou větu, ale to mu nebrání dělat rap, "parkour", beatbox a já nevím co všechno ještě a dokonce o tom točit dokumenty. Je to prostě fenomén. Myslím, že si splnil přání a já mu to i přeju. Protože ti lidi, (jako jsem byl včera i já), kteří mu zaplatili za to aby ho mohli vidět, jsou pro smích. Ale jim to postupně dojde, nebo je prostě Metrix přestane bavit a tak si najdou někoho nebo něco jinýho. Youtube skrývá kvanta podobných pošuků.

Když jsem psal o tom, že v dnešní době je hlavně potřeba lidi zaujmout, protože se na ně každej den valí mraky informací a většinu z nich vypouštějí, vzpomněl jsem si na TED talk od mýho oblíbence, Setha Godina. Metrix je něco jako ta fialová kráva, o které Seth mluví. Až na to, že on sám to o sobě neví.


Žádné komentáře:

Okomentovat