neděle 2. června 2013

Show must go on.

Když jsem byl malej špunt, naši mimo jiný věci hodně poslouchali skupinu Queen. A Freddiemu říkali "strejda Freddie". A já si vážně celkem dlouho myslel, že to byl fakt můj strýc, kterej umřel ještě než jsem se narodil a kterej měl kapelu. Byl to prostě strejda Freddie. A když jsem zjistil, že to nebyl můj strýc, bylo to pro mě větší zklamání než Ježíšek.


Proč o tom ale píšu. Cítím se pořád celkem mizerně, popravdě je to horší a horší. Ale všecko to má určitě nějakej smysl, nějak mě to posouvá někam dál, i když mi příjde že už dost dlouho jsou to ty samý věci a že to nikdy neskončí, že se takhle zacyklím do konce života, pořád si říkám, že před svítáním je ta největší tma. Je potřeba mít trochu naděje. Jo naděje je to slovo. A jak to souvisí s Freddiem? 

Je pár lidí, kteří mě hodně inspirují. Většina z nich jsou umělci nebo jiným způsobem kreativní lidi. A většinou už jsou mrtví. Ale Freddie, možná kvůli té strorce co jsem zmínil výš, je pro mě osobně absolutně top. Protože je to člověk, který naplno využil talent, se kterým se narodil. Dokázal žít naplno, i když všichni víme jak nakonec skončil, myslím, že toho nelitoval. 


Bohemian Rhapsody je prostě geniální umění. A Freddieho zuby jsou skoro tak křivý jako ty moje :D

Existuje spousta lidí, kteří ho nesnáší. Což chápu, možná kdyby naši místo něj sjížděli Michaela Jacksona, tak bych teď psal o Michealovi. Ale určitě si zaslouží uznání za to co všechno dokázal. Byl skvělej muzikant, zpěvák, showman, výtvarnej umělec (o čemž s etolik neví, ale on vystudoval uměleckou školu) a z rozhovorů s ním soudím, že i skvělej člověk. Na jednu stranu z něj sálala obrovská energie, na druhou to byl hrozně pokornej člověk, kterej chápal, že má obrovský štěstí a tak ho dával ostatním. To je podle mě rozdíl oproti ostatním rockovým hvězdám, hlavně těm z klubu 27. Samozřejmě, že mám rád i Morrisona, Cobaina, Hendrixe atd, ale když se to veme do důsledku, ti lidi byli lidsky trosky. Nakonec naprosto implodovali a skončili vesměs tragicky. Byly to v podstatě děcka, nedospělý, nedozrálý osobnosti. A to říkám s veškerým respektem a láskou k jejich tvorbě. Freddie ne, Freddie věděl. 


Protože to co mi pomáhá překonat splíny je to, že něco tvořím. Ale ne pro sebe, jak spousta "umělců" ráda tvrdí. Pro mě to prostě nemá význam ani hodnotu pokud to dělám jen sám pro sebe, potřebuju to dávat ven, aby z toho měli radost ostatní, aby jim to něco dalo. A pochopitelně abych za to měl uznání. Hodně obrázků co jsem načmáral na gymplu při vyučování jsem rozdal a když ty lidi dneska potkám, řeknou mi že ho mají pořád připíchlej na nástěnce nebo tak něco. Tyhle věci mi dělají radost.

Doktor ze mě už nikdy nebude, takže tohle je asi nejlepší způsob jak být užitečnej ostatním lidem. Je mi pak mnohem líp, když dávám nějakou "dobrou energii" - dejme tomu. Stačí když si s někým povídám ( a samotnýmu je mi smutno) o jeho problémech a vidím, že mu to nějak pomůže, tak je mi hned mnohem líp. Nebo když vylezu před lidi a mám něco dělat na podiu, bavit lidi, cokoliv. Najednou to ze mě spadne a jsem jinde, protože....dávám. To je asi to, uvědomit si, že tu člověk není sám pro sebe, ale pro ostatní. I když se cítím jako že jsem naprosto nejvíc sám na celým světě, tak v momentě kdy vidím, že něco dávám lidem, který jsem v životě neviděl a neznám, mě dobijí a hlavně mi dává pocit, že na tomhle světě nejsem zbytečně.

Empty spaces - what are we living for?
Abandoned places - I guess we know the score..
On and on!
Does anybody know what we are looking for?

Another hero - another mindless crime.
Behind the curtain, in the pantomime.
Hold the line!
Does anybody want to take it anymore?
The Show must go on!
The Show must go on!Yeah!
Inside my heart is breaking,
My make-up may be flaking,
But my smile, still, stays on!

Whatever happens, I'll leave it all to chance.
Another heartache - another failed romance.
On and on...
Does anybody know what we are living for?
I guess i'm learning
I must be warmer now..
I'll soon be turning, round the corner now.
Outside the dawn is breaking,
But inside in the dark I'm aching to be free!

The Show must go on!
The Show must go on! Yeah,yeah!
Ooh! Inside my heart is breaking!
My make-up may be flaking...
But my smile, still, stays on!
Yeah! oh oh oh

My soul is painted like the wings of butterflies,
Fairy tales of yesterday, will grow but never die,
I can fly, my friends!

The Show must go on! Yeah!
The Show must go on!
I'll face it with a grin!
I'm never giving in!
On with the show!

I'll top the bill!
I'll overkill!
I have to find the will to carry on!
On with the show!
On with the show!

The Show must go on.





4 komentáře:

  1. Hej, to s tím jaký lidi byli, je podle mě docela těžký takle říct. Nikdy si s nima nemluvil a bla bla bla. Ale chápu jak to myslíš :) A řikám ti, že ty musíš dělat něco takovýho, seš takovej, baví tě tohle, bavíš nás takle. Si papež, tak kaž! (od zlova kázat, skara, kázej, nebo kaž? kaž zní trochu divně, žejo..):D:)

    OdpovědětVymazat
  2. :D :D :D hey to mě nikdy nenapadlo s tím kázáním/kažením. Jeden papež káže, druhej kazí :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi můj člověk. Málokdo chápe Freddieho tak jako já. To s klubem 27 si řekl doslovně, má slova.
    Pokud máš tak křivý zuby jako Freddie, je to super - já jeho zuby žeru.
    Vybral si jedny z mých oblíbených písniček. Ačkoli, u Freddieho je těžké vybrat, co je nejlepší, všechno je to geniální. Měl obrovský smysl pro harmonii, úžasnou barvu hlasu, o rozsahu nemluvě.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, třeba hodně lidem možná příjde nevkusnej, ale z mýho pohledu vždycky dokonale vybalancoval na rantlu kýče. Hnal to hodně do extrému, ale nikdy nespadl do takové té glamové nechutnosti. Freddie věděl :D

    OdpovědětVymazat