pondělí 20. května 2013

Crisis

Dobrá tedy. Zase přišly slabší chvíle, takže mám potřebu to sem hodit.

Slabší v čem? Měl bych se asi mít celkem fajn, ale něco není v pořádku. Někde dole v břiše mám pořád pocit nějakýho kamene co mě blokuje a vytváří nějakou takovou úzkost. Úzkost z čeho? Ze života, z budoucnosti. "Včera jsem pevně stál a dneska čelím krizi", přesně tak. Věřím, že se z toho nějak vymotám, tak jako vždycky, ale bojím se, že to bude bolet. Nakonec si většinu problémů člověk vytváří sám a povětšinou se nacházejí v jeho hlavě. A tak je jediný řešení jen a jen na něm. Nikdo jinej mu s tím nepomůže, je na to nakonec úplně sám.

Tak nějak si připadám, že jsem ztratil entuziasmus a elán. Vždycky jsem byl hodně společenský člověk a vždycky jsem měl rád lidi, ale v posledních dnech mě společnost více lidí vysává. A to dost často i lidi, který mám fakt rád a proto na ně nechci být hnusnej, protože vím, že je to jen můj poryv. Možná jsem už unavenej z města. Myslel jsem si, že před tím vším uteču do Prahy, protože i když přes to město jen projíždím, hrozně mi dobije baterky. Ani hovno. Možná to spíš chtělo vypadnout někam do Beskyd pod stan (kterej nemám). Sám si v klidu někde zameditovat, ne se snažit sám před sebou utéct do města kde je ještě třikrát víc lidí než tady. Protože sám před sebou člověk neuteče.

Uvědomil jsem si, že pokud mám nějaký sny, jdu úplně mimo ně. Dělám školu co mě nebaví, příležitostně brigádu za pár šupů. Jinak vcelku nic moc zajímavýho v mým životě. Občas útěk pod vliv něčeho. A pak vidím všechny ty lidi, kteří jsou úspěšní a spokojení. Dělají to co je naplňuje, ať už je to škola nebo něco jinýho. A jsou v tom dobří. Já ne. Tahle škola mi nic nedává, ale bojím se, že o moc jiný by to nebylo ani na žádné jiné škole. Tituly, promoce, sračky. Každej dneska studuje vysokou, většina mojí rodiny jsou vysokoškoláci. Všichni si to hrozně cení. Ale mě to nebaví, a proto mi to ani moc nejde. Jenom v tomhle článku musí být tolik chyb, že by mě jako učitele češtiny vyrazili na hodinu. Příjde mi, jako bych tam neměl co dělat, nepatřil tam.

Odmalička mi všichni říkali jak jsem chytrej. Vlastně mi to říkají dodnes. Je to milý, ale co s tím? K čemu mi to je dobrý? Radši bych byl idiot, abych si mohl dělat co chci a nemusel poslouchat ty kecy a la "na tohle je tě škoda". Je mi z toho smutno, fakt smutno.


"Seš umělec, na první pohled jsem to viděla, to z těch lidí prostě jde cítit", to mi řekla jedna holka ze školy. Udělalo mi to radost. Velkou. Umění, resp. tvorba je to jediný co mě asi fakt baví a naplňuje. Když dělám cokoli, ať je to muzika (spíš byla, na kytaru už můj skill klesl na nepoužitelný drnkání), kreslení, hraní/nějaký performování před lidma nebo psaní. Problém je, že se tomu skrz všechny svoje bloky nevěnuju tolik času kolik bych chtěl. Věčně mám pocit že bych měl dělat něco do té posrané školy (takže nakonec nedělám nic) nebo prostě nevím co dělat, nemám múzu. A taky se neumím soustředit na víc věcí zaráz. To je dost podstatnej problém.

Nevím jak dál. Jednou chci určitě mít rodinu a chci jí zajistit zázemí, hezkej byt a všecko. A mít skvělou ženu. A na to je potřeba ji moct zajistit. Na což jsou potřeba peníze. Peníze se vydělávají ve většině případů nějakou prací, která čím je kvalifikovanější, tím je líp ohodnocená. Jenže já umím hovno a baví mě věci, na kterých se moc vydělat nedá. Ale zároveň nechci strávit zbytek života v týhle šedý mlze otrávenosti a frustrace. Je třeba z toho najít cestu ven, ona někde je, musí být. Ale já nevidím nikde nic.

Když jsem seděl na Letné a díval se do dálky, napadla mě zajímavá myšlenka. Většina fakt úspěšných lidí se k tomu co dělala/dokázala, dostala náhodou. Kolumbus taky chtěl doplout do Indie a ne objevit Ameriku. Takže doufám, že se takhle někam dostanu i já. Protože když už nebudu mít tu rodinu a hodně peněz, chci aspoň využít veškerej svůj talent, kterej věřím že mám. A je docela jedno v čem, tohle nechávám na bohu.

6 komentářů:

  1. Pekny text. Mel by ses zacit venovat vice vecem, ktere te bavi a soustredit se na to co ti jde. Potom zjistis, ze se k tobe vazne hodi jina vejska. Treba umelecka, a proc jako ne? Aspon v tom budes dobrej. Chapes? Zivot uz podle me neni jenom o tom, delat prava, ktera te absolutne nebavi, ale daji se vydelat penize. Ver mi.

    A dokud jsi nevyzkousel bydlet nekde jinde, nemuzes rict, jestli te to min nebo vic naplnuje. Skuz treba Prahu. Ale treba i Rim. Treba se naucis italsky a budes mit krasny spagetovy deti, ha ha. Co vis. Nic. Now.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou vlny, nálady přicházej a odcházej. Lepší je se soustředit na blízký věci, např. co si dáš na večeři, max. kam pojedeš příští víkend. Kdyžs chodil na základku taky jsi nějak extra svým přemýšlením nad budoucností neovlivnil co budeš dělat za vejšku. Stejně tak si myslím že pramálo ovlivníš to co budeš dělat za job. Prostě to nějak přijde, postupným naplňováním krátkodobých úkolů a cílů-- teda aspoň tak to vidím já

    OdpovědětVymazat
  3. To je z 20. května, takže je to třeba neaktuální, ale ono to chodí ve vlnách a někdy se to zas přivalí a ten aktuálnější článek jsem ještě nečetla, protože je dlouhý a... nebudu se vymlouvat. NICMÉNĚ doma mi furt tvrdí, jak na vysokou mám a musím ji mít, ale u nás žádný vysokoškolák není, jen plním ty sny rodičů. Na druhou stranu jsou chvíle, kdy mě moje škola baví a proto na ni neseru uplně... ale makám si ještě mezitím na svým a snažím se dohnat samostudiem, co mě baví... což jsou u mě geekovské sračky plné kódů a sice tohle nadšení nemám kde doma sdílet a tak o něm raději mlčím, aby mi nic nevyčetli, ale furt věřím, že to jednou aplikuju tak dobře, že pošlu rodiče do lázní a vmetu jim to do tváře (aspoň jemně :)), že jsem měla pravdu, že něco dokážu sama a ne jen s pomocí školy...
    Jasně, soustředit se na víc věcí naráz.. tak co si čas jasně rozdělit? Prostě se zlepšuj v tom, co tě baví a ten zbytek dělej tak akorát, aby to stačilo. A věř si a buď průbojnej, prorvi se kamkoli to jde a nabírej zkušenosti, i když ti za ně nikdo nezaplatí, ale budeš si je moci dát na nástěnku nebo zapsat do CV. Kolumbus sice chtěl do Indie, ale předtím vyběhal hodně povolení, aby vyjel ze Španělska. A nakonec dostal více než Indii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už mi došlo, že 20. květen není tak dávno a s lodí se vyplouvá a nevyjíždí, sakra

      Vymazat
    2. V pořádku. Jak řekl Isaac Asimov, "jediné vzdělání, ketré znám, je sebevzdělání". Vesměs máš pravdu, hlavní je něco dělat. Cokoli. Ale ten tlak ze strany okolí je někdy těžký zvládat, obzvlášť ze strany lidí, kterých si člověk cení, ale třeba s nima ve spoustě věcí nesouhlasí...

      Vymazat