neděle 4. listopadu 2012

The music you feel. The message that heals.

Asi jsem zase chtěl psát článek v podobným duchu jako všechny ostatní, ale ráno jsem si náhodou pustil jedno album od jedné kapely, kterou stavím do svýho pomyslnýho hudebního pantheonu kapel co mě ovlivnily hodně vysoko.



Ta kapela už nehraje, jak už to u skvělých kapel bývá. A možná je to tak i dobře. Je to lepší než aby se stala parodií sebe sama. Název napoví. Have Heart. Trochu zvláštní název pro kapelu hrající hardcore. A navíc ještě sXe. Takže tu nelze čekat nějaký klišé. Dobře možná místy muzika, o co mi ale jde především, je obsah a poselství. Vydali tuším dvě alba plus nějaký EPíčka a živák. To album, který jsem si ráno pouštěl se jmenuje "The Things We Carry". To druhý je "Songs to Scream at the Sun". Taky moc povedený. Určitě doporučuju všecko poslechnout, je to punková muzika, takže to není moc dlouhý, ale je to pecka. To co semka dávám je jenom maličkej výběr, fakt co song to perla.


První věc, která mě zaujala je obal. Koresponduje s názvem alba. Je o novým začátku, o naději na to, že slunce zase vyjde. Ten strom působí až Zenově zklidňujícím dojmem, jako by si pod něj člověk měl sednout a meditovat. Pak je tam to hejno ptáků. Určitě je v tom obsažená ta svoboda, nezávislost a to že letí vstříc něčemu novýmu. A je jich hejno, není jenom jeden samotnej. To mi připomíná jak jsem jednou šel v parku a viděl jsem vránu jak někam letí a byla sama. Teda vypadalo to tak, než zpoza kopce vyletělo celý její hejno a ona se k němu připojila. Tenhle obraz se mi vryl do paměti i kvůli tomuhle obalu. Ono to vypadalo že je sama...ale nebyla... no to je jedno asi.




(Please take me out!) of a world without any heart.
(Take me out!)
When they see my hope and then they rip it apart.
(Take me out!)
Of a world we built to serve our selfish fucking selves.
Can you tell me where does love fit in? 
Where does love fit in?
Where does love fit in? 
Where does love fit in?
Remember what love is.


Co ale hlavně oceňuju je moudrost a vyzrálost jejich textů. Žádný prvoplánový klišé, žádný pseudomoudra ani primitivita. Je z nich cítit hrozně pozitivní náboj. Ale není to tkaová ta trapná naivní pozitivita o tom že všecko bude OK. Je to spíš postoj "život je boj, tak se kurva seber a běž něco dělat, podívej se kolem sebe, zamysli se nad tím co je fakt důležitý, vyser se na svý ego a zkus něco udělat pro ostatní." Dost dělá i muzika, není to žádný posraný country ale pořádná nakopávačka prdelí. Pro mě je to asi nejmotivačnější muzika co znám. Vžycky mě to nakopne. A donutí zamyslet nad tím co dělám a jak žiju. A to mě věru zas tolik kapel nedonutilo. V rámci žánru jsou určitě naprostá špička, objektivně. Je to hudba, která má obrovskou pozitivní sílu. A proto jsem rád že jsem si je dneska po nějaké době pustil. Zase jsem si uvědomil, že bych se měl kurva sebrat a začít znova. Překonat všecky ty frustrace, splíny a jít zas dál. Protože není hanba spadnout ale zůstat ležet. To jsou Have Heart v jedný větě.





"goddamn", he said, "i promised myself
i'd never feel this fucking way
again, this world has got me praying on my knees
for one peaceful thought

in my mind,
my stride,
my life,
my time
is consumed with a thousand thoughts

flying free like a flock of birds
with no direction or intention of finding home

it's so hard to think,
it's so hard to change
when this world doesn't see you any other way

in this world, they choose to see me,
they choose to see me
like a setting sun

so it's up to me,
i have to see me,
i have to see me
like the rising one
in my days somebody told me that the rain would always come,
always come to wash away the pain
but nothing changes and this world still wants me down,
wants me down on my knees praying in that rain

"born this way, die this way"

i'd rather die on my feet
than live on my knees
i'd rather die on my feet
so you can watch me,
you can watch me

WATCH ME RISE
with the things we carry

the loss,
the scars,
the weight of heavy hearts

so i say to the slaves of depression
CARRY ON
and sing the sweet redeeming song
about living this life free and long

watch me, watch me,
WATCH ME RISE
for Miles and miles

Prostě to není jak všechny ty plytký, povrchní sračky co se valí z rádií jenom aby měli lidi v práci nějakou kulisu. Tohle je něco jinýho, jak zpívají Rancid "When I've got the music, I've got place to go."

2 komentáře:

  1. Velká škoda,že už nehrají.Jsou fakt skvělí.Musím pochválit tvůj hudební vkus,celkově se hodně shodneme:)

    OdpovědětVymazat
  2. Dík. Právěže mi příjde, že poslouchám dost jiný spektrum ěvcí, než ostatní lidi co znám...to co sem dávám jsou věci co mě fakt chytnou za srdíčko, jinak jako kulisu poslouchám ledasco :D

    OdpovědětVymazat